سال انتشار: ۱۳۸۱

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس بین المللی برق

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حمیدرضا کمانکش – دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک تهران )
شهرام منتصرکوهساری – دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک تهران )
میرقاسم حسینی اقدم – دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک تهران )

چکیده:

در این مقاله مدلی برای موتور القایی جهت استفاده در نرم افزارهایی که شبیه سازی دینامیکی را به صورت برداری انجام می دهند ارائه می گردد، تا بر خلاف مدل مرسوم تغییرات فرکانس پایانه را در توان مصرفی موتور ملحوظ دارد . در ارائه معادلات سعی بر اصلاح مدل مرسوم، با اعمال کمترین تغییر در ساختار نرم افزار و از دست ندادن سرعت نسبت به مدل مرسوم بوده است . از آنجا که در مطالعه تغییرات فرکانس، تغییرات توان بارها اثر مهمی بر نحوه تغییر فرکانس خواهد داشت، مدل اصلاح شده می تواند به عنوان کارآمدترین مدل، جهت شبیه سازی در شبکه های قدرت و بررسی رفتار دینامیکی سیستم مورد استفاده قرار گیرد . اختلاف مدلهای مرسوم، اصلاح شده و ایده آل در موتورهای مختلف نشان داده شده است . روش بکارگیری معادلات اصلاح شده در نرم افزارهای شبیه ساز برداری بیان شده و نحوه استخراج معادلات اصلاح شده ضمیمه شده است .