سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

صادق عابدی – لیسانس مهندسی صنایع، فوق لیسانس مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین
عمران محمدی – دانشجوی دوره دکتری مهندسی صنایع و مدرس دانشگاه علم و صنعت ایران واحد ب

چکیده:

شرکت های چند رشته ای که مالک شرکت های دیگر می باشند، نیازمند تکنیک های خاصی برای مدیریت استراتژیک در شرکت های تابعه خود می باشند.در حال حاضر سازمان ها اغلب استراتژی های کلان خود را از طریق استفاده از مدل هایPORTFOLIO،SPAC،ADL،BCG وغیره بدست می آورند. در نظر گرفتن موقعیت سازمان برروی منحنی دوره عمر وعملکردشان در زمان تدوین استراتژی هایی کلان،اغلب موجب بروز مشکلاتی در زمان تدوین سپس اجرای استراتژیهای اصلی می گردد زیرا، بعضاً استراتژی هایی برای سازمان تدوین می گردند که عملاً، نه تنها موجب رشد سازمان نمی شوند، بلکه بقای سازمان را نیز به خطر می اندازند. در این مقاله سعی می شود تا با توسعه مدل هوفر راهکاری عملی جهت مدیریت در شرکت های چند رشته ای ارائه شود.