سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

محمدرضا سعادت – کارشناسی ارشد بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائی – پژوهش
مهرسیما اشکان نژاد – کارشناسی ارشد بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه شهید بهشتی

چکیده:

ورود به بازارهای جهانی و پویای امروزی و رقابت تنگاتنگ بین کسب و کارها در ارائه انبوهی از محصولات مشابه در یک رده به بازار، ارزش منحصر به فردی به مدیریت نام تجاری در بازاریابی داده وجایگاه آن را در قلب تجارت تثیت ساخته است. این مقاله به ارائه مدل مدیریت استراتژیک نام تجاری و توصیف عناصر آن پرداخته که به دلیل پشتوانه ی استراتژیک از بسیاری از ضعف های رویکردهای گذشته در این زمینه به دور است و با یک دیدگاه کل نگر و تشریخ عناصر هشت گانه ی این مدل که به ترتیب عبارتند از : چشم اندازنام تجاری، فرهنگ سازمانی، اهداف نام تجاری، ممیزی قلمرو نام تجاری، جوهره نام تجاری، اجرای عملیات داخلی، منبع یابی نام تجاری و ارزیابی نام تجاری میپردازد. این هشت عنصر در واقع یک نگرش جامع به مدیریت نام تجاری ارائه نموده است که با تجلی روحیه ی تیمی در سراسر هشت مرحله ی نامبرده شده میان کلیه ی اعضای سازمان می تواند،برای حصول اطمینان از موفقیت مدیریت نام تجاری موثر واقع گردد.