سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس ملی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

علی دیوسالار – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده مهندسی، گرو
وحید بهبود – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده مهندسی، گرو

چکیده:

به علت افزایش و ارتقاء تکنولوژی و سیستم های اطلاعاتی، شرکتها و سازمانهای بازرگانی و صنعتی امروزه به طور گسترده ایی قابلیت جمع آوریحجم زیادی از داده های مشتریان ( خریدار و فروشنده ) در یک پایگاه داده بزرگ را دارا هستند . با این وجود بینش مفید برای شناسایی و تشخیص الگوی های خرید و فروش مشتریان دراین انبار داده ها، مخفی و بلااستفاده باقی مانده است .
در چند سال اخیر تحقیقات و مطالعات فراوانی صورت گرفته است که با تاکید براهمیت مدیریت ارتباط با مشتری یک فضای کاربردی گسترده و مفید برای استفاده از روشها و ابزار داده کاوی در سیستم های پشتیبان تصمیم گیری ایجاد کرده است . در این مقاله سعی بر آن است تا با ارائه چارچوبی ساده و جامع مقوله مدیریت دانش مشتری با توجه به مدیریت زنجیره تأمین و با استفاده
از روشهای داده کاوی مورد بررسی قرار گیرد