سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

هما ملا محمد رحیمی – مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ایران ترانسفو

چکیده:

اگر بپذیریم که ایستادن بر قله پیروزی پایدار نیست، تغییر و تحول سازمانی به عناون الزامی جدی خود را نشان خواهد داد. بزرگترین چالشی که هر سازمان با آن روبرو است معرفی تغییر و نحوه انجام تغییر است. بدین دلیل مندیریت تغییر جایگاه ویژه ای درمباحث علمی و حرفه ای کسب کرده است. در این مقاله ابتدا به معرفی چند مدل تغییر پرداخته و عوامل ایجاد تغییر بیرونی و درونی مورد بحث قرار می گیرد. سپس با ارائه تجربه شرکت ایران ترانسفو به عنوان مورد خاص برای مطالعه مراحل تغییر و بنیان عملی آن نشان داده می شود.