سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

دکتر محمدرضا حائری یزدی – مدیرعامل مگفا، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده فنی دانشگاه تهران
علی شهداد – مدیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری و امور شرکت های مگفا کارشناس ارشد مدیر
مرضیه حبیبی – معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های مگفا کارشناس مهندسی صنایع

چکیده:

ماهیت اقتصادی/ تجاری ایران به گونه ای پایه ریزی شده است که با تغییر عوامل تصمیم گیرنده، رویه های مرتبط در حوزه کسب و کار نیز دستخوش تغییرات می شود. اینن تغییرات به سازمان ها و بنگاه های اقتصادی به خصوص سازمان های دولتی سرایت نموده و آنها را ناگزیر به بازنگری و اصلاح سیاست ها و برنامه های خود می نماید. مرکز گسترش فناوری اطلاعات(مگفا) به عنوان شرکت تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در دوره های متوالی دستخوش تغییرات متعدد به واسطه عوامل فوق الذکر گردیده است. مهمترین و چالش برانگیزترین تغییر در مگفا مربوط به تغییر ماهیت کاری شرکت از تحقیقاتی به تجاری، همزمان با تغییر ماموریت و حوزه فعالیت شرکت می باشد که به منظور انتقال تجارب کسب شده نسبت به تدوین آن اقدام گردیده است.