سال انتشار: ۱۳۷۲

محل انتشار: سومین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

محمدحسین پرکار – شرکت خدمات مهندسی برق مشانیر

چکیده:

یک شرکت برق علاوه بر تلاش برای بهبود عرضه برق و تامین تقاضای مصرف مشترکین خود در ساعات قله بار از طریق تدارکات و استفاده از منابع خاص تولید انرژی مانند توربین های گازی یا آبی و بخصوص تلمبه ذخیره ای، و یا از راه خرید و مبادله انرژی با شرکت ها یا موسساتی که توانایی تحویل برق در ساعات قله بار به آن شرکت را دارند، می تواند با وضع مقررات و شرایط جاذب اقتصادی در الگوی مصرف برق مشترکین خود تاثیر گذاشته و آنا را به تقلیل مصرف در ساعات پرباری و ازدیاد مصرف در ساعات کم باری بعد از نیمه شب تشویق و ترغیب نماید. موارد عملی برای رسیدن به این هدف عبارت از وضع تعرفه ارزان تر برای مصارف برق بعد از نیمه شب و دادن آگاهی لازم به مصرف کنندگان به منظور ایجاد عادت به مصرف کمتر در ساعات قله بار می باشد. در این مقاله موارد فوق بطور مشروح تحلیل و بررسی شده است.