سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: دوازدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمود احمدی نژاد – استادیار دانشگاه علم و صنعت
حسن زیاری – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
جعفر شهامت – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

رشد شتابان اقتصادی و جمعیتی کلان شهرها و افزایش مالکیت خودرو شخصی در کنار محدودیتهای زیرساختهای حمل و نقل شهری و ناکارآمدی حمل و نقل همگانی در شهرهای بزرگ باعث افزایش استفاده از خودرو شخصی در این شهرها شده است. برنامه ریزان بخش حمل و نقل با درک عوارض نامطلوب این پدیده در زندگی شهری و آثار گسترده اقتصادی-اجتماعی-زیست محیطی آن ، استراتژیهای متنوعی را برای کنترل و تخفیف عوارض ناشی از این وضعیت بکار گرفته اند که تحت عنوان مدیریت تقاضای حمل و نقل دسته بندی می گردد. در این تحقیق به بررسی جامع درباره این روشها و مفاهیم آنها می پردازیم.