سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: دومین همایش آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

بابک سهرابی – دانشگاه تهران
هادی دارمی – شرکت MEITMG

چکیده:

سازمانها آگاهند که "دانش" منبعی استراتژیک است. دانش به سازمان، مزیت رقابتی پایدار بخشیده و در دستیابی به اهداف بلندمدت یاری میدهد. با علم به اینکه دانش، منبعی کلیدی است، سازمانها سعی دارند دانش را به شیوهای سیستماتیک و اثربخش مدیریت کنند. اما مدیریت دانش، آسان نیست. در کاربردهایی همانند آموزش برخط راه دور، دانش در بعد زمان و مکان پراکنده است و به دلیل اختلافات اجتماعی، فرهنگی و زبانی محدود میشود. در چنین مواردی، اجرای رویکرد "بهترین شیو هها"ی مدیریت دانش با مشکل روبرو میشود. هدف مقاله حاضر، شناسایی مشکلات عمده اجرای شیوه های مدیریت دانش در آموزش برخط راه دور است. خلق دانش و تسهیم دانش، عناصر اساسی جوامع یادگیرنده برخط هستند. با تمرکز بر موضوع جوامع یادگیرنده تلاش میشود با استفاده از ابزارها و تکنیکهای مدیریت دانش، مجموعهای راهکارهای مفید جهت غلبه بر مشکلات این جوامع ارائه شود.