سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای حسابداری سرمایه فکری

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

میرمحسن مهدیوند – کارشناس ارشدمدیریت بازرگانی دانشگاه مازندران بابلسر
سیدعبدالرحیم ساداتی – کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

در عصر حاضر که تولید کالاها و ارائه ی خدمات به شدت دانش مدار شده اند دانش منبعی مهم برای کسب مزیت رقابتی و سرمایه کلیدی در رشد کارافرینی و نواوری به شمار می رود دانش سازمانی به زعم غالب مدیران موفق دنیا مهمترین سرمایه شرکتهای سده بیست و یکم محسوب می شود نظرسنجی های انجام شده در میان ۲۰۰ شرکت برتر دنیا نشان میدهد بیش از ۸۸ درصد از مدیران شرکتهای موفق و بزرگ دنیا مدیریت دانش سازمان را به عنوان دومین اولویت اصلی کاری خود ذکر کرده اند. مدیریت دانش برروی فرایندهایی از قبیل : کسب، ایجاد، تسهیم ، ذخیره و بکارگیری دانش متمرکز است که از طریق افزایش تعاملات اجتماعی تسهیم تجربه، یادگیری سازمانی، حجم دانش، ایجاد فرصت و اطمینان سازمانی بسترهای لازم را برای ایجاد مزیت رقابتی و نواوری سازمانی بوجودمی اورند مقاله حاضر تلاش دارد با مطالعه منابع جدید کتابخانه ای و پایگاههای اطلاعاتی و برخی تفاسیر و تجربیات شخصی به بررسی ارتباط بین دانش و مدیریت دانش و نواوری سازمانی بپردازد.