سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی دیوسالار – دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده مهندسی، گروه مهندسی صنایع ایران
وحید بهبود – دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده مهندسی، گروه مهندسی صنایع ایران

چکیده:

به علت افزایش و ارتقائ تکنولوژی و سیستم های اطلاعاتی،شرکتها و سازمانهای بازرگانی و صنعتی امروزه به طور گسترده ایی قابلیت جمع آوری حجم زیادی از داده های مشتریان(خریدار و فروشنده)در یک پایگاه داده بزرگ را دارا هستند. با این وجود بینش مفید برای شناسایی و تشخیص الگوی های خرید و فروش مشتریان دراین انبار داده ها مخفی و بلااستفاده باقی مانده است.در چند سال اخیر تحقیقات و مطالعات فراوانی صورت گرفته است که با تاکید براهمیت مدیریت ارتباط با مشتری، یک فضای کاربردی گسترده و مفید برای استفاده از روشها و ابزار داده کاوی در سیستم های پشتیبان تصمیم گیری ایجاد کرده است. در این مقاله سعی بر آن است تا با ارائه چهارچوبی ساده و جامع مقوله مدیریت دانش مشتری با توجه به مدیریت زنجیره نامین و با استفاده از روشهای داده کاوی مورد بررسی قرار گیرد.