سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

طهمورث افشاری – کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز
لیلا وهابی – کارشناس فیزیک کاربردی دانشگاه شهید چمران اهواز

چکیده:

مدیریت دانش نقش کلیدی در سازمان های امروزی بازی میکند و ارتباط جدانشدنی با مدیریت استراتژیک در سازمان و استراتژی سازمانی برقرار خواهد کرد تدوین استراتژی سازمانی باشد با توجه به سرمایه های فکری و دانش سازمانی صورت گیرد تا مزیت رقابتی پایدار به وجود آورد توانمندیهای دانشی – سرعت، پیچیدگی، گذشته نگری ، قضاوت و انعطاف پذیری – دقیقا ابزار مورد نیاز برای حضور موفق در یک اقتصاد رقابتی است بانگاهی دقیقتر دنیای جدید صنایع و کسب و کار برپایه دانش شناخته می شود و در سطح وسیع تر مطالعه مدیریت دانش از نیاز شرکت ها برای مدیریت اثربخش منابع در رقابتهای اقتصاد جهانی شکل می گیرد.