سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

حمیدرضا طالبی – کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات – مخابرات امن، دانشگاه علم و صنعت
علی اکبر جلالی – عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

به تازگی رویکرد جدیدی به نام وب ۲ انقلابی در میان نرم افزارهای مدیرتی دانش موجود در سازمان ها به وجود آورده است به طوریکه سازمان ها را به تکاپو برای در اختیار گرفتن ابزارهای این تکنولوژی برای پیشبرد اهداف خود قرار داده است موضوعی که بسیار مورد توجه کارشناسان قرار داده شده این است که آیا ابزارهای وب ۲ به تنهایی قادرند که کلیه فرایند تحول در سازمان را به وجود آورند یا اینکه عامل دیگری به غیر از ابزارهای وب ۲ در تحول سازمان نقش دارد؟ دراین مقاله به بررسی عوامل موثر در تحول سازمان توسط ابزارهای وب ۲ خواهیم پرداخت و با واژه جدیدی به نام مدیریت دانش ۲ آشنا خواهیم شد سپس به بررسی مشارکت اجتماعی در ابزارهای وب ۲ و مدیریت دانش ۲ خواهیم پرداخت و در پایان بررسی خواهیم نمود که ابزارهای وب ۲ به تنهای مدیریت دانش را قدرتمند نمی سازند بلکه مشارکت است که مدیریت دانش را به کمک ابزارهای وب ۲ قدرتمند می سازد.