سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: پنجمین همایش سراسری علوم انسانی و هنر

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

محمد حسین درویش متولی – باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
معصومه محبوبی – عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

چکیده:

زنجیره تأمین اصطلاحی است که بر تعامل بین بازاریابی لجستیک میپردازد. نکته مهم در مورد زنجیره تأمین آن است که دیدگاه ما را از یک زنجیره درون عملیاتی به یک دیدگاه ما بین عملیاتی و حتی به یک دیدگاه بین سازمانی تغییر میدهد. بدون شک ایجاد محیطی هماهنگ ما بین خطوط عملیاتی و شرایط سازمانی مشکلات فراوانی را پیش روی مدیران زنجیره تأمین قرار میدهد.زیرا روش های سنتی و مرسوم دیگر کارایی ندارند و نیاز به پارامترهای جدیدی چون سیستمهای مشارکت اطلاعات، سیستمهای تصمیم یار، شیوه های تخصیص مزایا بیش از پیش احساس می شود.تا در این زنجیره گسترده بطور یکپارچه و هماهنگ به منظور بقا سازمان عمل میکنند. قابل ذکر است که رمز بقا سازمانها ارضای نیاز و علایق مشتریان میباشد. برای بقا و ادامه حیات و سازمانها راهی جز درک صحیح و مدیریت شده ای از نیازهای مشتریان نیست. از این رو ارتباط با مشتریان از اهمیت والایی برخوردار میشود. در دنیای امروز برخورد یکسان و وجود روشها و سیاست های یکسان با تمام مشتریان پدیدهای منسوخ شده است.مدیریت ارتباط با مشتری فرایند اکتساب، حفظ و افزایشمشتریان سود آور است. از انواع گوناگون مدیریت ارتباط با مشتریان میتوان از بازیابی مجدد مشتریان از دست رفته، ایجاد وفاداری بین مشتریان موجود و جستجوی مشتریان جدید (بالقوه) اشاره کرد. هدف CRM ایجاد هم افزایی میان فعالیتهای بخش های فروش،بازاریابی و خدمات پس از فروش در داخل یک سازمان به منظور کشف و حفظ مشتریان میباشد. که در مقاله حاضر به آنها پرداخته میشود.