سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: نوزدهمین کنفرانس بین المللی برق

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

علی معماری – سازمان : شرکت برق منطقه ای خراسان ایران
لادن بهروزی – سازمان : شرکت برق منطقه ای خراسان ایران
فرشاد موتمنی – سازمان : شرکت برق منطقه ای خراسان ایران

چکیده:

راهبری عملکرد کارکنان در هر سازمان از طریق مدیریت عملکرد صورت می گیرد، چرا که مدیریت عملکرد کارکنان منجر به آن خواهد شد که مدیران معیارهای لازم برای هدایت نیروی انسانی را در اختیار داشته باشند . این معیارها پایه و نقطه ارجاعی محسوب می شوند که می توان سایر عوامل را با آنها ارزیابی کرده و سپس به تعیین، بررسی و تحلیل میزان انحراف عملکرد کارکنان از این معیارهای مدون شده، اقدام نمود .
مطابق فرآیند مدیریت عملکرد ابتدا با تعیین اینکه چه کاری باید انجام شود و چقدر خوب باید انجام شود به مشاهده و بازخورد از عملکرد کارکنان پرداخته می شود و سپس با توجه به اینکه کار چقدر خوب انجام شده است، برنامه گسترش و بهبود عملکرد ارائه می گردد، که از این طریق مدیران قادر به تشخیص انحراف از معیارها و تحلیل علل این انحرافات بوده و در نهایت می توان اقدامات
اصلاحی را برای بهسازی و رفع کاستی های نیروی انسانی به انجام رساند . جهت انجام مدیریت عملکرد در شرکت برق منطقه ای خراسان اقداماتی نظیر تجزیه و تحلیل شغل،بسترسازی سیستم توسعه کارراهه و گروه بندی مشاغل انجام شد که نهایتا منجر به تدوین فرمهای ارزیابی عملکرد، استانداردهای دوره های آموزشی، جدول شرایط احراز برای هر پست سازمانی، عملکردهای ضروری شغل و خلاصه شغل گردید