سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

سید کمال چهار سوقی – استادیار مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس
سید حسام الدین ذگردی – دانشیار مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس
جعفر حیدری – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

زنجیره تامین یک شبکه شامل خرده فروش، عمده فروش، توزیع کننده و تولید کننده می باشد که در حقیقت هر یک تامین کننده عامل پایین دست خود می باشند و خرده فروش نیزبرآورده کننده نیاز مشتری نهایی است. یک مسئله مهم در مدیریت موجودی زنجیره تامین، هماهنگی سیاست های موجودی بین اجزای مختلف زنجیره تامین به منظور هموار سازی جریان مواد، کاهش اثر شلاق چرمی و حداقل نمودن هزینه های کل زنجیره در محیط های نامعین است. در این مقاله مدل سازی زنجیره تامین و برپایی عامل های هوشمند و همچنین مدل سازی مفهومی مکانیزم های سفارش دهی عامل های زنجیره تامین برپایی روش های یادگیری تشدیدی ارائه می گردد.