سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای حسابداری سرمایه فکری

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

سنجر سلاجقه –
سیمین صالحی نژاد –

چکیده:

سرمایه فکری موضوع جدیدی است که به لحاظ نظری در چند ساله ی اخیر در سطح جهانی مطرح شده است اما از آن جایی که منبعی پرارزش برای کشورها و سازمان به حساب می اید میزان رشد و توسعه ان به سرعت در حال تبدیل شدن به شاخصی در توسعه یافتگی کشورها است از سوی دیگر این منبع نامشهود به عنوان یکی از ارزش افزاترین منابع شرکت ها و سرمایه ای کلیدی در رشد کارافرینی مطرح شده است از این رو امروزه ضرورت توسعه و مدیریت سرمایه ی فکری به یک الزام جدی در سطح کلان ملی و در عرصه ی کسب و کار تبدیل شده است و کارت امتیازی متوازن روشی مناسب برای شناخت وا ندازه گیری و مدیریت دارایی نامشهود سازمان به حساب می اید دراین مقاله به ارزیابی سرمایه فکری سازمان با روشکارت امتیازی متوازن می پردازیم و با تکیه بر عوامل کلیدی موفقیت الگوی بهبود سازمان را ارائه کرده تا از دانش سازمان در جهت اهداف عالیه و کسب مزیت رقابتی استفاده شود.