سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: چهارمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

ﻲﻀﺗﺮﻣ غفوری – کارشناس شهرداری گرمسار و مدیر مالی شرکت گلفام
اکبر عاشوری – کارشناس فضای سبز شهرداری گرمسار
محمدصادق صبوری – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار

چکیده:

فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی، باعث می شود تا محیط کاری سازمان، تبدیل به یک دانشگاه و دانشگاه تبدیل به یک محیط کار گردد، که در آن افراد ضمن یادگیری به عمل نیز می پردازند و این بالاترین نقطه و رمز رسیدن به توسعه پایدار می باشد.
این تحقیق به شناسایی فرهنگ کایزن و نحوه تاثیر آن بر توسعه و بهره وری صنایع پرداخته است، بر این اساس، کایزن با مفهوم بهبود مستمر بر سه اصل کایزن مدیریت گرا، که مهمترین نقش مدیر را در اثر بخشی و ایجاد روحیه بهبود و پیشرفت میداند، کایزن گروه گرا که به یک نگرش دائمی به فعالیتهای گروهی در خصوص حل مسائل از طریق چرخه طراحی، اجرا، کنترل و عمل می داند و کایزن فرد گرا که ارزشیابی اصلاح فردی می باشد، استوار است.
فرهنگ کایزن ضمن اعتقاد و اعتماد به تجربه که از رموز موفقیت مدیریت ژاپنی است، به ارزشیابی مستمر به عنوان عامل اصلاح ، بازخورد وبهبود مستمر اعتقاد دارد.