سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

احمدعلی یزدانپناه – عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

چکیده:

در این مقاله در نتیجه مطالعه بخشی از منابع علمی درباره مدل های کسب و کار الکترونیک، به تعدادیاز مهمترین ماهیت شناسی های مربوط به شامل ماهیت شناسی استروالدر، بن لقا و پیگنور ، گوردین ، آکرمن و ولیت ، هوج، کاگل، وزینا، کوت، سابومین و پلرین پرداخته و با معرفی عمده ترین ویژگی های آنها سعی در انتخاب بهترین عوامل موثر در تعیین مدل مناسب کسب و کار الکترونیکی دارد. ا زانجایی که هر یک از نظریه پردازان فوق جنبه های از مسائل مربوط به کسب و کارهای الکترونیک را بیان داشته اند، پویا و در حال تحول و تکامل بودن موضوع مدل های کسب و کار الکترونیک که هم مورد توجه پژوهشگران و مراکز دانشگاهی است و هم شرکت ها است را مهمترین چالش دنیای کسب و کار الکترونیکی معرفی می نماید.