مقاله مزايا و چالش هاي تجاري سازي نتايج تحقيقات مراکز پژوهشي در صنايع موجود که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۸ در رشد فناوري از صفحه ۱۹ تا ۲۵ منتشر شده است.
نام: مزايا و چالش هاي تجاري سازي نتايج تحقيقات مراکز پژوهشي در صنايع موجود
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نتايج تحقيقات
مقاله تجاري سازي يافته هاي تحقيقاتي
مقاله بهره گيري از صنايع موجود براي تجاري سازي
مقاله موانع موجود براي تجاري سازي دستاوردهاي تحقيقاتي در صنايع موجود

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بندريان رضا
جناب آقای / سرکار خانم: قابضي روح اله

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
يافته ها و نتايج تحقيقاتي تا هنگامي که در عرصه عمل استقرار نيابند و عوايد آنها نصيب جامعه نشود، نمي توانند منشا رفاه عمومي و ثروت انسان ها باشند. اين موضوع با تجاري سازي تحقق مي يابد که کي از پيچيده ترين مراحل فرايند نوآوري فناورانه است و هيچ الگوي قطعي و بلامنازعي براي آن وجود ندارد.
تجاري سازي موفق فناوري خداقل نياز به تقاضاي کافي، برتري بالقوه فناوري براي پاسخگويي به آن تقاضا و يک فرد يا شرکت کارآفرين با منابع و توانمندي هاي مديريتي و بازاريابي مناسب براي تحويل محصول نهايي به بازار مي باشد. يکي از راهکارهاي موجود براي تسهيل تجاري سازي بهره گيري از صنايع موجود مي باشد. منظور از صنايع موجود صنايعي است که تجهيزات مورد نياز براي بکارگيري نتايج تحقيقات را داشته و علاوه بر آن ظرفيت خالي نيز داشته باشند.
در اين مقاله پس از تعريف فرآيند تجاري سازي به تبيين مزاياي بهره گيري از صنايع موجود براي تجاري سازي نتايج تحقيقات مراکز پژوهشي پرداخته مي شود و سپس برخي از موانع موجود که در صنايع و مراکز تحقيقاتي مانع از تجاري سازي نتايج تحقيقات در صنايع موجود مي شود تشريح شده است.