سال انتشار: ۱۳۷۴

محل انتشار: پنجمین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

سعید مهذب ترابی – شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان

چکیده:

دو محور اصلی مشخص شده توسط مقام محترم وزارت در باره اهداف خط مشی و عملکرد شرکتهای توزیع عبارتند از: ۱- تلاش و کوشش بیشتر در راستای مردمی تر کردن بخش توزیع به منظور ارائه انرژی مطمئن و مطلوب به مشترکین و کسب رضایت آنها. ۲- برنامه ریزی درست و اقدام سریع در راستای رفع مشکلات و نابسامانی های بخش توزیع به منظور تامین و تداوم ارائه سرویس مطمئن برق برای مصرف کنندگان. بنابراین مردمی تر کردن بخش توزیع، ارائه انرزی مستمر و مطمئن و مطلوب به مشترکین و کسب رضایت مردم، جزء اهداف اصلی شرکتهای توزیع می باشد که در حین انحصاری بودن، قرار است به صورت یک بنگاه اقتصادی نیز عمل نمایند. جهت تلفیق اهداف فوق با ماهیت شرکتهای توزیع، ابتدا نیاز به آشنایی با انتظارات متقابل بین پخش توزیع و مشترکین و سپس شناخت مسائل و مشکلات فعلی بخش فوق و برنامه ریزی جهت رفع آنها با توجه به سهم و مشارکت اصولی مشترکین به منظور برآورد انتظارات فوق می باشد.