سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: کنگره ملی علوم انسانی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

ناصر رشیدی – عضو هیئت علمی بخش زبا نهای خارجی و زبا نشناسی دانشگاه شیراز

چکیده:

هدف از انجام این مطالعه بررسی مشکلات موجود در روش های ارزشیابی علوم انسانی در ایران بود . برای رسیدن به این هدف محقق با مراجعه به مهارت های آموزشی و نیز طبقه بندی های صورت گرفته در سطوح و حیطه های آموزشی و شیوه های ارزشیابی علوم به عنوان وضعیت مطلوب و مقایسه وضعیت موجود ارزشیابی علوم انسانی در ایران با آن به فاصله های موجود بین وضعیت موجود و مطلوب پرداخت. اطلاعات گردآوری شده به روش مشاهده و مصاحبه تحلیل کیفی شد. نتایج نشان داد که استفاده از شیوه های نامناسب ارزشیابی باعث شده است که وضعیت موجود با وضعیت مطلوب تفاوت زیادی داشته باشد. برای پر کردن شکاف بین دو وضعیت ،تغییر و بازنگری اساسی در روش های ارزشیابی این علوم از نیازهای اساسی است.