سال انتشار: ۱۳۸۰

محل انتشار: دومین همایش موتورهای درونسوز

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

سینا خراسانی – دانشکده علوم، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
محمود رحمت اللهی – گروه طراحی صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

چکیده:

در اینجا به ارایه یک مدل ریاضی از پارامترهای کارآیی خودرو مشتمل بر حداکثر سرعت و شتاب می پردازیم. تاثیر پارامترهای گوناگون از جمله حداکثر دور مجاز موتور، زما ن تعویض دنده ها و ضریب آیرودینامیک در نظر گرفته میشوند. با اعمال تقریب های مختلف روابط را ساده کرده و بحث می کنیم. آنگاه مدل را از دیدگاه آماری با تشکیل یک پایگاه اطلاعاتی از مشخصات بیش از ۴۰۰ خودروی گوناگون در ۲۰ سال اخیر خواهیم آزمود که در نهایت به استانداردهای میانگین در طراحی اولیه خودرو انجامیده است.