سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

بهاره یحیوی – کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشکده مهندسی ه
مسعود میرزایی – دانشیاردانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشکده مهندسی هوافضا
محمود مانی – استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی هوافضا، عضو هسته، قطب ع

چکیده:

در این تحقیق، جریان بر روی ایرفویل NACA 641-412 با صدمه ای به شکل مثلث به طور تجربی و با استفاده از اندازه گیری بالانس مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه عبور جریان از میان صدمه، یک نوع جریان تداخلی جت-جریان آزاد ایجاد می شود. مقایسه با مدل سالم نشان می دهد که افزایش زاویه حمله موجب کاهش ضریب برا، افزایش ضریب پسا و منفی تر شدن گشتاور پیچشی در مدل صدمه دیده می شود که این بعلت نوع جت جریان خروجی از صدمه می باشد. در زوایای حمله پایین جت ضعیف و در زوایای حمله بالا جت قوی ایجاد می شود. آزمایشات در اعداد رینولدز مختلف نشان می دهد که با بالاتر رفتن عدد رینولدز ، مقادیر کمتری برای تغییرات ضریب برا مشاهده میشود،در حالیکه بر روی تغییرات ضریب پسا اثرات افزایشی دارد. نتایج با یکدیگر و همچنین با نتایج تحقیقات تجربی و عددی پیشین بر روی این نوع صدمه،مقایسه می شود.