سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه فعالیتهای اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

سید علی اکبر هاشمیان – کارشناس ارشد، مدیریت صنعتی، کارشناس مسئول بازرگانی
روح الله جانبازی – دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی(MBA)، دانشگاه پیام نور
مینا احمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی(MBA)، دانشگاه پیام نور

چکیده:

هر کشوری برای تنظیم و برقراری تعادل بین عرضه، تقاضا و کاهش نوسانات قیمتی اقدام به اتخاذ سیاست هایی جهت تنظیم بازار می نماید.مجموع این سیاست ها در قالب تنظیم بازار قرارمی گیرند. به لحاظ اهمیت مساله تنظیم بازار، مقاله حاضر سعی پس از تعزیف مختصری نقش تنظیم بازار را در عرضه کالا و خدمات، ابزارهای مهم موفقیت در تنظیم بازار و هدف از سیاست های تظیم بازار بسیار گسترده است و باید به صورت مکمل و توام با سایر سیاست ها در نظر گرفته شود.