سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هشتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمد عسکری تپه – کارشناس ارشد هوافضا – پیشرانش – شرکت صنایع هواپیماسازی ایران – اصفهان – شا
مهرداد بزاز زاده – دکترای هوافضا – استادیار دانشگاه – دانشگاه صنعتی مالک اشتر – اصفهان – شاه

چکیده:

در این مقاله برای افزایش کارایی ورودی هوای فلاش یک پرنده کروز خاص، سه پارامتر مهم اثر گذار در عملکرد ورودی شامل زاویه لبه کناری، زاویه رمپ و ویژگی‌های انحنای لبه انتهایی از نظر دینامیک جریان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. به کمک تحلیل عددی جریان، اثرات ماخ جریان هوای آزاد، زاوایی حمله و گردش هواپیما و ماخ خروجی جریان روی کارایی و ساختار جریان عبوری از ورودی فلاش مورد نظر مورد مطالعه قرار گرفته است. هدف از انجام این مطالعه دستیابی به تاثیرات پارامترهای ورودی روی عملکرد ورودی فلاش برای یافتن ابعاد هندسی مناسب ورودی برای حصول کمترین افت فشار کل و دیستورژن جریان در صفحه ورودی به موتور می‌باشد.