سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

مسعود شیراوژن – دانشجوی کارشناسی ارشد IT گرایش تجارت الکترونیک دانشکده آموزشهای الکتر
منصور امینی لاری –

چکیده:

در هزاره سوم، ماهیت کسب و کار و همچنین تجارت و بازرگانی بین الملل وارد پارادایم جدیدی گشته و موجب شده که بست رهای انجام تجارت بین المللی و حتی داخلی نیز بنا به مقتضیات این پارادیم تغییر کنند. تجارت الکترونیکی که در فضای سایبر عصرجدید، به اثربخش ترین راه تبادل و تجارت بدل گشته و حوزه های تاثیر خود را به صورت بسیار گسترده در تمامی زنجیره و فعالیت های پشتیبان نشان می دهد، از مقوله هایی است که بخش های گلوگاهی در لجستیک و حمل و نقل مانند بنادر را متحول نمود ه است. یکی از راه کارهای برنام هریزی برای توسعه تجارت الکترونیک و همچنین تبیین قدم های مورد نیاز تحول در بخش حمل و نقل دریایی و بندری کشور ، مطالعه تطبیقی الگوها و بنادر برتر جهان و بررسی چگونگی پیوند تجارت الکترونیک با بنادر و همچنین وضعیت، برنام هها و اقدامات انجام شده در این زمینه م یباشد. این مقاله به بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در بندر هنگ کنگ که یکی از بنادر مطرح دنیا می باشد می پردازد.