سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

مجتبی مرادی – کارشناس ارشد ، دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
محمدحسین صبور – استادیار، دانشکده مکانیک دانشگاه سمنان
محسن خسروجردی – کارشناس ارشد، دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

دراین مقاله مسئله شکست محور واگن های باری، که مشکلات متعددی را در سال های اخیر به وجود آورده، مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا از دیدگاه آماری موقعیت ایجاد ترک و دلایل این مسئله بررسی شده، سپس به علت پیچیدگی های هندسی از مدل المان محدود محور برای استخراج نقاط مستعد ایجاد و رشد ترک ، استفاده شده است و در نهایت با استفاده از معادله پاریس تجربی بدست آمده توسط اتحادیه بین المللی راه آهن ها و ترکیب آن با نتایج تحلیلی در نرم افزار ، طول ترک بحرانی ، نرخ رشد ترک ، و عمر محور با وجود ترک اولیه بزرگ تر از ترک آستانه استخراج شد و با نتایج تحلیلی موجود مقایسه گردید.