سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: چهارمین همایش قیر و آسفالت ایران

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

حسن زیاری – دانشیار دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران
سیدمهدی ابطحی – استادیار دانشکده مهندسی عمران
احمد گلی خوراسگانی – دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری

چکیده:

قیرهای استحصالی از نفت خام و یا قیر طبیعی که سالیان دراز عمدتا بعنوان ماده چسباننده در ساخت جاده ها و با دیگر مصارف عایق کاری و پوششی بکار می رود هیچگاه از یکسری خواص فیزیکی و مکانیکی کاملا رضایت بخش برخوردار نبوده و با توجه به خواص فیزیکی و مکانیکی محدوداز قابلیت کاربردی محدودو زمان سرویس دهی مشخص برخوردار می باشد.