سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: هفتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

مریم مسعود – دانشجوی مهندسی منابع طبیعی دانشگاه لرستان
نوش آفرین سمواتی – عضو سازمان پژوهشگران جوان

چکیده:

یکی از مصالح مهم و بحث انگیز در روسازی خطوط راه آهن، تراورس ۲ نوع آن است . امروزه به دلیل عدم امکان اشباع کامل تراورسهای چوبی (که سبب کاهش عمر مفید و افزایش سوانح و هزینه های تعمیر و نگهداری می شود ) و کم شدن درختان قابل بهره برداری مناسب تراورس سازی و افزایش تقاضا در دیگر صنایع چوب، شاهد رویکرد وسیع به سمت تراورسهای بتونیبدون در نظر گرفتن معایب آن و با وجود محاسن بی بدیل تراورسهای چوبیم یباشیم.