سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: بیست و دومین کنفرانس بین المللی برق

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

ایمان مظهری – دانشکده مهندسی برق ، دانشگاه علم و صنعت ایران قطب علمی اتوماسیون و به
امیرمحمد محمدی – دانشکده مهندسی برق ، دانشگاه علم و صنعت ایران قطب علمی اتوماسیون و به
ابوالفضل واحدی – دانشکده مهندسی برق ، دانشگاه علم و صنعت ایران قطب علمی اتوماسیون و به
حسین عزیزی – دانشکده مهندسی برق ، دانشگاه علم و صنعت ایران قطب علمی اتوماسیون و به

چکیده:

در این مقاله دو روش جدید کنترل مستقیم گشتاور و کنترل جریان هیسترزیس به ترتیب به منظور شبیه سازی سیستم مولد بار با استفاده از موتور القایی و موتور بدون جاروبک ارائه شده و دقت خوبی در ایجاد مشخصه بار مطلوب حاصل شده است . اصولا از مولد بار یا دیناموتور به منظور مدلسازی پروفیل بار استفاده می شود به گونه ای که این مولد بار قادر است مشخصه دینامیکی و استاتیکی
بار را در شرایط کاری مختلف برای موتور و درایو تحت تست مدلسازی کند . روش کنترل مستقیم گشتاور مورد استفاده بوسیله جدول کلیدزنی شش قسمتی و توسط روش ردیابی گشتاور مرجع استفاده شده است . برای موتور القایی از یک نمونه موتور ۴ اسب و برای موتورBLDC اسب بخار استفاده شده است . در ۲ ، از موتورادامه مزایا و معایب روشهای معرفی شده نسبت به دیگر روشهای مشابه نیز بررسی می شود .