سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

فضیلت حججی – مدیر پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات

چکیده:

پیچیدگی فرایند شناسایی و مدیریت ارتباطات ذینفعان پروژه و کاهش علاقه ذینفعان به حمایت و پشتیبانی از پروژه ها از جمله عوامل شکست پروژه هاست ایده اصلی برای بهبود روابط ذینفعان در مدیریت ریسک مدیریت ارتباطات و رهبری پروژه بوده و شناسایی، تجزیه و تحلیل و مدیریت ذینفعان پروژه، اساس اولیه متدولوژی های مدیریت ذینفعان است. متدولوژی دایره ای ذینفعان (SC) یک مدل عملی پویاست که انجام فرایندهای تجزیه و تحلیل ذینفعان ارزیابی و شناسایی تمایلات و انتظارات کلیدی آنها طبقه بندی و تعیین روش برخورد با ذینفعهان را با استفاده از ابزار برای مدیران و شناسایی تمایلات و انتظارات کلیدی آنها طبقه بندی و تعیین روش برخورد با ذینفعان را با استفاده از ابزار برای مدیران پروژه فراهم می نماید. این مقاله ضمن ارائه دلایل موفقیت و شکست پروژه ها و عوامل موثر بربهبود روابط ذینفعان به معرفی فرایندها و فعالیتهای متدولوژی SC به عنوان یکی از متدولوژی های موثر در مدیریت ذینفعان می پردازد.