سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

لادن ریاضی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی

چکیده:

در سالهای اخیر سازمان ها و موسسات آموزشی بیش از پیش به سمت سیستم های مدیریت یادگری متن باز روی آورده اند تنوع زیاد این نرم افزارها باعث شده تا انتخاب یک سیستم مناسب بطوریکه به مدت طولانی نیازهای کاربران را پوشش دهد. بسیار دشوار و پیچیده گردد از طرفی در صورتیکه انتخاب یک سیستم بدون در نظر گرفتن اصول و معیارهای صحیح انجام گیرد پس از مدتی سازمان مربوطه نیازمند پرداخت هزینه های زیاد و صرف وقت بسیار جهت توسعه و اعمال تغییرات یا انتخاب یک سیستم جدید خواهد شد. لذا دراین مقاله معیارهای صحیح و اساسی ارزیابی سیستم های مدیریت یادگیری متن باز با تکیه براصول فنی و قوانین پداگوژی بیان شده اند بکارگیری معیارهای ارائه شده نقش موثری را در انتخاب یک سیستم مناسب جهت برآورده سازی نیازهای بلندمدت سازمان ایفا می کنند.