مقاله مقايسه تطبيقي نگرش مشتريان به برندهاي جهاني پوشاک (مورد مطالعه مقايسه برندهاي محلي ايران، کره و ژاپن) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مرداد و شهريور ۱۳۸۹ در بررسي هاي بازرگاني از صفحه ۲۶ تا ۴۰ منتشر شده است.
نام: مقايسه تطبيقي نگرش مشتريان به برندهاي جهاني پوشاک (مورد مطالعه مقايسه برندهاي محلي ايران، کره و ژاپن)
این مقاله دارای ۱۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله برند
مقاله ماهيت برند
مقاله بازار مصرف
مقاله ايران
مقاله ژاپن
مقاله کره جنوبي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: دعايي حبيب اله
جناب آقای / سرکار خانم: فرزانه حسن زاده ژاله

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف اين مقاله بررسي ادراک مصرف کنندگان از برندهاي جهاني در مقابل برندهاي محلي در سه کشور ايران، کره جنوبي، ژاپن است. با توجه به اين که تعداد برندهاي جهاني در حال افزايش است و در مقابل بازار جهاني در حال پيچيده شدن است و مصرف کنندگان در بازارهاي مختلف تقاضاهاي متفاوتي دارند، ضرورت بازاريابي محلي و ايجاد استراتژي هاي خاص در خصوص آن احساس مي شود. بنابراين، در اين مطالعه اثر نوع کشور (از لحاظ توسعه اقتصادي) روي پاسخ و واکنش مصرف کنندگان در سه كشور ايران، كره و ژاپن در خصوص جنبه هاي سه گانه برند: ارتباطات خاص و ويژه برند، ادراک کلي برند و تعهد برند بررسي شده است. نتايج نشان داد ارتباطات خاص برند، ادراک عمومي برند و تعهد برند (فقط وفاداري برند) براي هر كشور تاثير متفاوتي دارد.