مقاله مقايسه شاخص هاي ترسيمي کودکان خانواده هاي گسسته و ناگسسته در آزمون ترسيم خانواده که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۶ در انديشه و رفتار (روانشناسي كاربردي) از صفحه ۹ تا ۲۲ منتشر شده است.
نام: مقايسه شاخص هاي ترسيمي کودکان خانواده هاي گسسته و ناگسسته در آزمون ترسيم خانواده
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دانش آموزان طلاق پسر
مقاله دانش آموزان عادي پسر و آزمون ترسيم خانواده

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ايرواني محمود
جناب آقای / سرکار خانم: ولي زاده شيرين
جناب آقای / سرکار خانم: شفيعي فرد يعقوب

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف پژوهش حاضر، مقايسه عملكرد دانش آموزان طلاق با دانش آموزان عادي پسر ۷ تا ۹ ساله پايه اول تا سوم مقطع ابتدايي شهر تهران به وسيله آزمون ترسيم خانواده (DAF) است. براي اين كار ۵۰ نفر از اين دانش آموزان شناسايي و مورد آزمون قرار گرفتند. نتايج پژوهش نشان داد كه نسبت انتخاب اولين شخصيت ترسيم شده، بزرگترين شخصيت ترسيم شده، مهربانترين فرد، آخرين شخصيت ترسيم شده و نامهربانترين شخصيت ترسيم شده در كودكان عادي و طلاق متفاوت است. كودكان طلاق در ترسيم خانواده، كمتر از كودكان عادي، والدين خود را با عنوان اولين شخصيت ترسيم مي نمايند. همچنين، مهربانترين فرد از نظر كودكان عادي در ترسيم خانواده بيشتر از كودكان طلاق، به والدين اختصاص داشت در حاليكه آخرين شخصيت ترسيم شده در ترسيم خانواده كودكان طلاق بيشتر از كودكان عادي به والدينشان اختصاص دارد و كودكان طلاق نسبت به كودكان عادي نامهربانترين فرد را در ترسيم، بيشتر به يكي از والدين خود اختصاص مي دهند.