سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

جواد پرستاری – دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری

چکیده:

در این مقاله، جنبه های تئوریک مدلسازی عدم قطعیت برای بهبود تخمین تداخل در مدیریت ترافیک هوایی مورد بحث قرار گرفته است. الگوی مدلسازی خطای موقعیت و لحاظ عدم قطعیت در سرعت و شتاب که منجر به عدم قطعیت در موقعیت هواپیما می شود، و مطالعه و مقایسه روشهای ارائه شده در مقالات و مراجع معتبر، از اهداف این تحقیق است. روش مورد بحث با برخورداری از یک جامعیت نسبی می تواند بر اکثر روش های ارائه شده شمولیت داشته باشد و با تنظیم پارامترها، حتی نتایج روش های قبلی را تکرار نماید. در ضمن در متن مقاله به فرایض و محدودیت های هر روش اشاره شده است.