سال انتشار: ۱۳۸۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

حسین نائبه – مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
عنایت الله شایسته – فارغ التحصیل تکنولوژی نساجی

چکیده:

این پروژه تصویر کاملی از ماشین ریسندگی جت رینگ را ارائه میدهد که ترکیبی از ماشین ریسندگی رینگ و جت هوا بوده و شیوه نوینی از تکنیک ریسندگی می باشد درماشین ریسندگی جت رینگ یک جت درپایین منطقه کشش ماشین رینگ معمولی سیستم پنبه ای نصب شده است و این جت مانند جت اول درماشین ریسندگی جت هوا عمل کرده و سبب پیچیده شدن الیاف به دور نخ شده و درنهایت سبب کاهش پرزدهی نخ م یشود فشارعملی هوا درجت حدود ۰/۵ بار می باشد که این مقدار فشار خیلی کمتر از فشارهوای بکاررفته درسیستم ریسندگی جت هوا م یباشد نتیجه آزمایشات نشان میدهد که استحکام نخ جت رینگ کمتر از استحکام نخ رینگ است که البته این اختلاف معنی دار نیست همچنین یکنواختی نخ جت رینگ از نخ رینگ بهتر بوده و پرز آن حدود ۴۰ درصد نسبت به نخ رینگ کاهش یافته است.