سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: سومین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

منصور فخری – استادیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
منصور هرزندی – دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوس

چکیده:

روسازی آسفالتی در شانه های راه به منظور افزایش ایمنی برای توقف وسایل نقلیه، عبور و مرور ترافیک در شرایط بحرانی، همچنین عبور موقت وسایل و ماشین آلات تعمیر و نگهداری راه و همچنین کمک به افزایش عمر بهره برداری از سواره رو همجوار اجرا می شود لذا به منظور پیشگیری از خرابی های ناشی از عبور و مرور موقت ناگهانی از روی شانه راه نهایت دقت و بررسی های فنی در طراحی و اجرای صحیح این بخش از روسازی باید اعمال گردد، سعی بر این است با انجام این تحقیق علاوه بر شفاف سازی در مورد لزوم اجرای روسازی در شانه ها، مزایا، معایب، سو و هزینه های آن در کوتاه مدت و دراز مدت در شبکه راه های کشور مورد بررسی دقیق تری قرار گیرد.