سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: چهارمین همایش کیفیت و بهره وری در صنعت برق

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

افشین ریاضی – شرکت کاله

چکیده:

امروزه شرکت ها دریافته اند که بخش خرید می تواند در افزایش کارآیی و اثربخشی شرکت ها بطور فزاینده ای موثر باشد . به همین دلیل شیوه های خرید کالاهایشان تغییر کرده است و سازمان های خرید سعی نموده اند تا برای کالاهای خود شیوه خرید مناسب را بیایند . از آنجایی که خرید به عنوان بخشی از شرکت باید اهداف شرکت را نیز دنبال نماید،لازم است تا سیاست گذاری در خرید توسط تعامل با دیگر بخش ها و استراتژی شرکت شکل گیرد . نگرش یکپارچه جهت تکوین استراتژی کالاها، به شرکت ها کمک خواهد کرد تا بتوانند محیط خود را بهتر شناخته و تصمیمات مناسب تری را اتخاذ نمایند. در این مقاله سعی بر این شده است تا درک مناسبی از فرآیند، شیوه تصمیم گیری و نیز مزایا و معایب تصمیمات منبع یابی بیرونی / درونی، به عنوان یک تصمیم مهم در سازمان ها، جهت رسیدن به مزایای رقابتی ارائه شده و مسیر این تصمیمات را برای سازمان روشن سازد.