سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین همایش صنایع فراساحل و حضور در بازارهای جهانی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

سیما کیانی – کارشناس ارشد طراحی صنعتی مدیر عامل شرکت پویاسازیست طراح و سازنده مبلم

چکیده:

از قرن هجده میلادی موسسات طبقه بندی بین المللی دریائی توجه خود را به افزایش ایمنی حیات در دریا، کاهشخسارات مالی و حفظ محیط زیست معطوف نموده اند. این امر اصولا به جهت توسعه، پیشرفت و بازبینی استانداردها و قوانین تدوین شده جهت کاهش حوادث دریائی می باشد.
صنعت کشتی سازی در جهان تاکنون گام های مهمی جهت کاهش حوادث دریایی و افزایش کارایی و بهره وری در این صنعت برداشته است که از دستاوردهای آن پیشرفت در استراکچر و سازه کشتی، نوآوری در سیستم های رانش و تجهیزات ناوبری بوده است به گونه ای که امروزه سیستم هائی با تکنولوژی پیشرفته و با قابلیت اطمینان بالا جزء لاینفک کشتی های جدید می باشد. با این حال و با وجود نوآوری های جدید در صنعت دریائی، هنوز شاهد میزان بالایی از تصادفات دریائی در جهان می باشیم. نتایجی که ازمطالعه چنین حوادثی تاکنون ارائه شده است نشان از آن دارد که پیشرفت تکنولوژی و سیستم های جدید تنها بخش کوچکی از ضریب ایمنی در این گونه سازه ها را افزایش داده است و عنصر انسانی به عنوان یک عامل تعیین کننده، موضوع کلیدی در تحقیقات مربوط به حوادث دریائی درجهان است.
شرکت پویا زیست برای اولین بار در کشور مان طی سالهای گذشته و انجام پروژه های مختلف، با تمرکز بر عامل فاکتورهای انسانی در طراحی و اجرای مبلمان و تامین تجهیزات Accommodation در کشتی ها و سکوهای دریایی، ضمن توجه به لزوم حفظ ایمنی کارکنان درتمام ابعاد طراحی و رعایت استانداردهای بین المللی و رعایت قوانین و توصیه های بین المللی، به تجارب گرانبهائی در این خصوص دست یافته است و با درک اهمیت این مسئله در افزایش کارایی خدمه در سازه های دریائی و با توجه به اختیارتی که داشته گامهای مثبتی در تولید و اجرای مبلمان و تامین تجهیزات Accommodation کشتی ها و سکوهای دریائی برداشته است که قابل رقابت با دیگر سازندگان در آن سوی مرزها می باشد.
امید اینکه این شروع با توجه به سیاست حمایتی دولت از بخش خصوصی و تولید کنندگان داخلی جایگاه مناسب خود را در عرصه های جهانی با توجه به خلاقیت و هنر ایرانی بیابد.