سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

مهدی مهدیار – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
حمیدرضا خاضکی – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان

چکیده:

رقابت، تغییر، مشتری از جمله چالش‌های همیشگی سازمان‌های کسب و کار امروزی می‌باشند. در راستای پاسخگویی به این دغدغه‌ها و ایجاد مزیت رقابتی، نیازمند بازنگری اساسی در فرایندهای کسب و کار، خاصه در کل زنجیره تامین می‌باشیم. مهندسی مجدد فراگیر ، رویکردی فرایند محور است، که سعی در بهبود رادیکالی فرایندهای زنجیره تامین با استفاده از عامل توانا‌ساز فناوری اطلاعات دارد. حوزه مهندسی مجددبهبود رادیکالی فرایندهای درونی سازمانی است که فناوری اطلاعات می‌تواند نقش مهمی را ایفا می نماید. در حالی‌که مهندسی مجدد فراگیر به بررسی و بهبود رادیکالی فرایندهای بین سازمانی پرداخته و بدون فناوری اطلاعات امکان بهسازی وجود نخواهد داشت. در این مقاله پس از بررسی ابعاد گوناگون مهندسی مجدد فراگیر، به نقش و تعامل آن در زنجیره تامین پرداخته می شود و در پایان به ارائه یک روش‌شناختی گام به گام جهت پیاده سازی آن اشاره می شود.