سال انتشار: ۱۳۸۰

محل انتشار: همایش نقش فناوری اطلاعات در اشتغال

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

مسعود موحدی – عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)
همت ویسی – عضو دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین (ع)

چکیده:

کاسته شدن اهمیت مرزهای جغرافیایی و پیوستگی ارتباطات و حجم زیاد اطلاعات باعث ایجاد جامعه اطلاعاتی شده است که بر توسعه روز افزون تکنولوژی اطلاعات و شاخه های آن از جمله تجارت الکترونیکی مبتنی است. در به کارگیری تکنولوژی اطلاعات و شاخه های آن موانع متعددی وجود دارند که یکی از ریشه دارترین و موثرترین آنها می تواند موانع فرهنگی باشد. در این مقاله به برخی از ابعاد مهم موانع فرهنگی از جمله تفاوتهای بین فرهنگی ، تمایل به معاملات رودرو، مشکل زبان، تنوع بازارها، تفاوت در آداب و رسوم اشاره می شود. با توجه به این که سرمایه گذاری موثر روی تکنولوژی اطلاعات می تواند باعث توسعه چشمگیر اشتغال مولد گردد؛ توجه به این مشکلات و موانع باعث اثر بخشی بیشتر این مسیر و تاکید روی مدل های بومی خواهد شد.