سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

فاطمه خوینی – Shiraz University
محمد درودچی – Cardinal Stritch University
محمدعلی خجسته پور – NEC Research, USA

چکیده:

تجارت الکترونیک با انقلابی که در تجارت بوجود اورده باعث شده روش تعامل بنگاهها با مشتریان و با یکدیگر تغییر کند کارایی معاملات افرایش می یابد و دسترسی به بازار جهانی ممکن شود برای رسیدن به پتانسیل کامل تجارت الکترونیکی لازم است که دامنه وسیعی از زیربناهای اجتماعی، حقوقی و تکنیکی اماده شود و به موضوعاتی مانند امنیت، اعتماد، مکانیزم پرداخت، تبلیغات، حمل و نقل و مدیریت سیستم های اطلاعاتی بین بنگاهی پرداخته شود. تکنولوژیهایی که در مرور زمان برای پیاده سازی و مدیریت سیستمهای تجارت بین بنگاهی بکاررفته اند با توجه به ساختار اقتصادی زمان خود و زیرساختهای موجود از مطلوبیت نسبی برخوردار بوده اند که میتوان به تکنولوژی های EDI هاب های تجارت الکترونیک ، وب سایتهای فروشندگان اشاره نمود. تکنولوژی سرویسهای وب تکنولوژیهای جدیدی هستند که امکان ارتباط یک به یک بنگاهها را در تجارت الکترونیکی بین بنگاهی فراهم کنند دراین مقاله پس از طراحی فرایند خرید با استفاده از معماری سرویس گرا و مدل BBT پیاده سازی ان با استفاده از تکنولوژی سرویسهای وب بررسی می گردد. دراین صورت خریدار و فروشنده به جای گفتگو به روش سنتی، از طریق سرویسهای وبشان با یکدیگر تعامل برقرار میکنند.