سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

تعداد صفحات: ۳۷

نویسنده(ها):

مهدی ایرانمنش – محقق، نویسنده و مدرس دانشگاه
مهدی ابدانی – سازمان مدیریت و برنامه ریزی
غلامرضا عباسیان – سازمان آموزش و پرورش رئیس امور اداری و ارزشیابی

چکیده:

بهبود پیوسته و مداوم توام با مشارکت همه افراد در یک شرکت یا سازمان (مدیریت ارشد _ مدیران _ کارکنان ) یک وظیفه همگا نی است . به عبارت دیگر : کایزن یعنی بهبود پیوسته و مستمر در زندگی شخصی ، زندگی خانوادگی ، زندگی اجتماعی و زندگی کاری . کایزن یعنی تغییری که سمت و سوی بهتر شدن دارد نه بدتر شدن. کایزن در لغت به معنای تغییر برای بهبود است