مقاله نشان تجاري و محصول تعامل بين ذهنيت و واقعيت که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۷ در نشريه بين المللي مهندسي صنايع و مديريت توليد (فارسي)(نشريه بين المللي علوم مهندسي) از صفحه ۱۲۹ تا ۱۳۸ منتشر شده است.
نام: نشان تجاري و محصول تعامل بين ذهنيت و واقعيت
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نشان تجاري
مقاله محصول
مقاله مشتري
مقاله توليد صنعتي
مقاله بازار

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: صفاردزفولي محسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
نشان هاي تجاري قبل از هر چيز از يك يا چند نشانه و يا نماد تشكيل شده اند، كه با آنها خلق می شوند، ناميده می شوند، ديده می شوند و موجبات مالكيت (قانوني) را فراهم مينمايند. مقاله حاضر ضمن بررسي چگونگي پيدايش نشان تجاري، به تاثيرات كمي كيفي آن، از ديدگاه هاي مختلف، بر محصول، مي پردازد. با مفاهيمي چون مشخصه هويت، ايجاد مالكيت، عامل تمايز و برتري، نشان تجاري توانسته است خود را بعنوان مكمل وجود و روح محصول معرفي و آن را براي استفادگر/ مصرف كننده خود قابل قبول تر، مطمئن تر و متمايز تر نمايد و در ارتباط منطقي بين مشتري، محصول و شركت مشاركت نمايد. نشان تجاري همانند ابزار تمايز و شناسايي كالا و خدمات در طول دوره حياتش تبديل به برداري از مفاهيم و معنا گرديده و همچنين بيانگر ارزش هاي اجتماعي- فرهنگي دنياي صنعتي مدرن نيز گرديده است. تنوع توليد، تمايز در محصولات و همچنين دگرگوني و تحول در بازار رقابت، ارزش ها و پتانسيل هاي فراواني را براي محصولات ايجاد نموده است كه استفاده از اين توانايي ها بدون شناخت از ارزش هاي نشان تجاري امكان پذير نمي باشد.