مقاله نظريه ذهن در کودک در خود مانده که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۹ در تحقيقات علوم رفتاري از صفحه ۱۳۳ تا ۱۴۶ منتشر شده است.
نام: نظريه ذهن در کودک در خود مانده
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اختلال طيف در خود ماندگي
مقاله نظريه ذهن
مقاله تعامل اجتماعي
مقاله نظام اعصاب آيينه اي
مقاله ارتباط

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: نجمي سيدبدرالدين

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
بيماران مبتلا به اختلالات طيف در خود ماندگي Autism Spectrum Disorder) يا(ASD ، نقصي را در رشد نظريه ذهن نشان مي دهند. آن ها نه تنها قادر به درک ذهن ديگران نيستند، بلکه در درک اين نکته نيز ناتوانند که ذهن ديگران متفاوت بوده، رفتار ريشه در حالت هاي رواني فرد دارد. ادعا شده است که افراد مبتلا به ASD به دليل ناتواني در همدلي کردن، در پاسخ متناسب به تجربيات هيجاني ديگران شکست مي خورند. نتايج حاکي از آن است که اگر چه کودکان مبتلا به ASD به سادگي مي توانند بين دو شخصيت تميز بگذارند، ساز و کارهاي سازشي رمزگرداني چهره ايي در آن ها به شدت به خطر افتاده است. اين نکته توضيحي است بر ناتواني آن ها در ادراک چهره هاي قبلي که منجر به نقص اجتماعي در تعاملات آن ها شده است. محققين پيشنهاد مي دهند که ساز و کار تحريکي دروني همچون نظام اعصاب، آيينه اي براي رشد طبيعي مهارت هاي تقليد، بازشناسي، نظريه ذهن، همدلي و زبان ضروري است. علاوه بر اين، ايشان به کژ کنشي ساز و کار تحريکي اشاره داشته، ذکر مي کنند که ممکن است زير بناي نقص هاي ارتباطي و اجتماعي در مبتلايان به اختلال طيف در خود ماندگي باشد.