سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: کنگره ملی علوم انسانی

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

بهزاد قنسولی – عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
رضا پیشقدم – عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده:

مقاله حاضر سعی دارد تا با ارائه نقدی بر درس زبان عمومی دانشگاه به ارائه راهکار ها یی در این زمینه بپردازد. در این پژوهش از ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد خواسته شدبه پرسشنامه ای درخصوص زبان عمومی پاسخ دهندواز ۲۰ استاد دانشگاه فردوسی مشهد نیز خواسته شد در مصاحبه ای درهمین خصوص شرکت نمایند. همچنین تمرینات کتب درسی باتوجه به سبک های غالب یادگیری ادراکی زبان آموزان مورد مداقه قرار گرفت. نتایج حاصله نشان داد دانشجو و استاد هیچ یک از این درس رضایت مندی کامل ندارد و شکاف عمیق میان سبک های غالب یادگیری ادراکی زبان آموزان ایرانی و سبک های مورد استفاده در تمرینات کتب درسی زبان عمومی وجود دارد.در پایان راهکارهایی برای ارتقای سطح کیفی زبان در دانشگاه ارائه گردید