سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه فعالیتهای اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

عبدالعلی منصف – استادیار، علوم اقتصادی، هیات علمی دانشگاه پیام نور اصفهان
نسرین منصوری – کارشناس ارشد،علوم اقتصادی,دستیار علمی، پیام نور تیران

چکیده:

امروزه با توجه به رقابت شدید دنیا کسب و کار و هدف حداثر کردن سود بنگاه ها یافتن ایده جدید لازمه موفقیت است و نمونه های فراوانی تحت عنوان"ابزار خلاقیت" وجود دارد که افراد و بنگاه ها می توانند به وسیله آنها ایده یابی کنند. یکی از این موارد اخلاق می باشد. همیشه این سوال مطرح بوده که ارتباط ویا تفکیک اخلاق و توسعه اقثصادی بنگاه با هم چه بوده است؟ با توجه به اینکه توسعه کشور منوط به توسعه بنگاههای اقتصادی میباشد بنابراین بررسی عوامل موثر در توسعه بنگاههای اقتصادی وتوجه به کاربردی شدن اخلاق ضروری به نظر می رسد.