سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

مهندس علی محمدی – نماینده مدیریت کیفیت- صبا نیرو( متعلق به گروه صنعتی سدید)
هاشم علیوردی – مشاور مدیریت استراتژیک و سیستم ها

چکیده:

در سالیان اخیر تب و تاب تدوین و اجرای برنامه ریزی استراتزیک، به موضوع مهمی در سازمان های ایرانی تبدیل شده است. صرف نظر از دلایل و انگیزه های جاری و ساری ساختن برنامه ریزی استراتژیک ( که شامل: ۱- عقب نماندن از موج به راه افتاده در سازمان ها۲- تحمیل از طریق شرکت های مادر ۳- احساس نیاز واقعی به تدوین اهداف بلند مدت و تعیین راهبردی جهت رسیدن به آن ،…) بررسی عوامل از جمله : زمان، هزینه و شرایط پیاده سازی برنامه ریزی استراتژیک حائز اهمیت می باشد. امکان تدوین یک برنامه استراتژیک در تمام دوران عمر یک سازمان میسر می باشد ولی مهمتر از یک برنامه استراتژیک خوب، توانایی اجرای خوب آن می باشد.