مقاله نقش رسانه هاي گروهي در کاهش عوارض روان شناختي ناشي از بحران و ايجاد آرامش در جامعه که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۷ در پژوهشهاي ارتباطي (پژوهش و سنجش) از صفحه ۹۵ تا ۱۱۸ منتشر شده است.
نام: نقش رسانه هاي گروهي در کاهش عوارض روان شناختي ناشي از بحران و ايجاد آرامش در جامعه
این مقاله دارای ۲۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بحران
مقاله رسانه هاي گروهي
مقاله عوارض روان شناختي بحران
مقاله مديريت پيام رساني
مقاله نيازهاي رواني ـ اجتماعي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: رضايي بايندر محمدرضا
جناب آقای / سرکار خانم: احمدي ثريا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
يکي از مهم ترين ابعاد هر بحران، تاثيرهاي رواني آن بر افراد بحران زده است. بررسي ها نشان مي دهد مردم در هنگام بحران، احساسات متفاوتي مانند ترس، اضطراب، هراس، نوميدي، از دست دادن تمرکز و کنترل و … را تجربه مي کنند. اين مسايل موجب مي شود افراد درگير بحران، با مسايل و مشکلات مختلفي مواجه شوند که ناديده گرفتن آنها، موجب گسترش ابعاد بحران و ناکارآمدي اقدامات انجام شده براي مديريت و کنترل آن را درپي خواهد داشت.
مقاله حاضر ضمن واکاوي عوارض روان شناختي بحران ها، به تبيين نقش رسانه در کاهش اين نوع عوارض پرداخته است. همچنين در اين مقاله محورهايي مانند اصول و مباني ارتباطات بحران، ويژگي هاي مهم پيام اثربخش در شرايط بحراني، عوامل موثر بر افزايش اعتماد مردم بحران زده نسبت به پيام هاي رسانه اي و … مورد بررسي قرار گرفته است.